Θα γίνουμε υπάλληλοι
θα γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι
μικροί και μεγάλοι έμποροι οι μαρμαράδες
οι ιστορικοί οι ποιητές οι συγγραφείς εν γένει
οι κουλουράδες οι μασέρ οι γλύπτες
οι μποξέρ οι αεριτζήδες οι λαχειοπώλες
οι εκτός εθνικού συστήματος γιατροί
οι λοιποί επιστήμονες
οι κουρείς οι ζωγράφοι οι λιγνοί δρομείς
οι ηλιοκαμένοι αλιείς οι εταίρες οι βαρύτονοι
αι υψίφωνοι
η "ρομαντική οικοκυρά»
ο αλκοολικός πιανίστας
ο θηλυπρεπής κομμωτής
ο υιός του ανθρώπου ειπόντος:
μισώ όλα τα επαγγέλματα
ο τοπογράφος Κ.
ο επαγγελματίας χαρτοπαίκτης
ο επιθεωρητής του Υμηττού
θα γίνουν υπάλληλοι
Τη στοργή που στερηθήκαμε όλοι θα απολαύσουμε
σαν έριφοι θα πέσουμε μέσα στο γάλα
της Μητέρας (όλοι πια συνάδελφοι στον Ένα "Εργοδότη",
αυτό ‒το θεσπεσιότερον‒ τούτο: ομογάλακτοι αδελφοί!).
Θα τα υλοποιήσουμε όλα. Θα απαλείψουμε τις νευρώσεις
και κάθε ενδεχόμενο επανεμφανίσεως του Κινδύνου.
Τ’ απογεύματα θα μπαίνουμε αμέριμνοι στα κρατικά καφενεία
θα περιφερόμαστε στους δημόσιους κήπους
ένα καινούργιο ειδικό προϊόν μασουλώντας.
Θα είμαστε τελείως ελεύθεροι.
Κτήμα μας θα κάνουμε τ’ αστέρια.
Και, βέβαια, νωρίς νωρίς θα βγαίνουμε στη σύνταξη
αλλά πρώτα να γίνουμε υπάλληλοι
να γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι.
θα γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι
μικροί και μεγάλοι έμποροι οι μαρμαράδες
οι ιστορικοί οι ποιητές οι συγγραφείς εν γένει
οι κουλουράδες οι μασέρ οι γλύπτες
οι μποξέρ οι αεριτζήδες οι λαχειοπώλες
οι εκτός εθνικού συστήματος γιατροί
οι λοιποί επιστήμονες
οι κουρείς οι ζωγράφοι οι λιγνοί δρομείς
οι ηλιοκαμένοι αλιείς οι εταίρες οι βαρύτονοι
αι υψίφωνοι
η "ρομαντική οικοκυρά»
ο αλκοολικός πιανίστας
ο θηλυπρεπής κομμωτής
ο υιός του ανθρώπου ειπόντος:
μισώ όλα τα επαγγέλματα
ο τοπογράφος Κ.
ο επαγγελματίας χαρτοπαίκτης
ο επιθεωρητής του Υμηττού
θα γίνουν υπάλληλοι
Τη στοργή που στερηθήκαμε όλοι θα απολαύσουμε
σαν έριφοι θα πέσουμε μέσα στο γάλα
της Μητέρας (όλοι πια συνάδελφοι στον Ένα "Εργοδότη",
αυτό ‒το θεσπεσιότερον‒ τούτο: ομογάλακτοι αδελφοί!).
Θα τα υλοποιήσουμε όλα. Θα απαλείψουμε τις νευρώσεις
και κάθε ενδεχόμενο επανεμφανίσεως του Κινδύνου.
Τ’ απογεύματα θα μπαίνουμε αμέριμνοι στα κρατικά καφενεία
θα περιφερόμαστε στους δημόσιους κήπους
ένα καινούργιο ειδικό προϊόν μασουλώντας.
Θα είμαστε τελείως ελεύθεροι.
Κτήμα μας θα κάνουμε τ’ αστέρια.
Και, βέβαια, νωρίς νωρίς θα βγαίνουμε στη σύνταξη
αλλά πρώτα να γίνουμε υπάλληλοι
να γίνουμε όλοι δημόσιοι υπάλληλοι.
~
Ευχαριστώ την κ. Αγγελική Κ. που μου έστειλε το ποιήμα
Ευχαριστώ την κ. Αγγελική Κ. που μου έστειλε το ποιήμα
Ο Τάκης Παυλοστάθης (Άμφισσα 1946-1999), εξέχουσα μορφή της ποίησής μας
από τη μεταπολίτευση και εξής, έδωσε μόνο δύο βιβλία όσο ζούσε (1974 και
1993) και λιγοστά σκόρπια δημοσιεύματα, που ήταν όμως αρκετά για να του
εξασφαλίσουν θερμούς φίλους και θαυμαστές. Αν και ολιγογράφος εκ φύσεως
και εν πεποιθήσεως, άφησε ωστόσο έναν πολύ μεγαλύτερο όγκο ευσυνείδητης
από την αρχή, αλλά και και ώριμης παραγωγής που συγκεντρώνεται στον
παρόντα τόμο (ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΖΑ 1964-1999, εκδ. Νεφέλη) μερίμνη του
Δήμου Άμφισσας -της ιδιαίτερης πατρίδας του- και που ανασηματοδοτεί τον
ρόλο του στις πνευματικές ζυμώσεις, τις αναζητήσεις και τους
προσανατολισμούς της χώρας μας κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Ο Τάκης
Παυλοστάθης, ήταν για τον ποιητή Δημήτρη Αρμάου, «ένας σεμνός από
ακοίμητη κριτική και αυτοκριτική διάθεση, από ισχυρή αίσθηση του
περιττού και του γελοίου• ήταν κοινωνικά σκεπτικιστής και σε μια
αδιάκοπη άμυνα έναντι οιασδήποτε "πολιτικής" παραμυθίας, προσηλωμένος
σταθερά σε όσες αξίες βασάνισε πριν θέσει υπό έλεγχο και υιοθετήσει, μα
κι άλλο τόσο ανοιχτός αντίκρυ σε κάθε νεωτερισμό στη ζωή και την τέχνη.
Ήταν γλωσσικά και τεχνοτροπικά ανεξίθρησκος, διατρέχοντας όλη την
κλίμακα του σεβασμού μπροστά στη γλώσσα και τη μαστορική, από τιμητής
έως προκλητικά αδιάφορος. Εχθρός κάθε ζηλωτισμού αβέβαιης έδρασης,
παραδειγματικά ανεξάρτητος. Και ταυτόχρονα, ένας λεπτός παρατηρητής του
ζην και λάτρης της συμμετοχής, παθιασμένος με τη μετάγγιση του βιώματος,
ει δυνατόν εν θερμώ στα προσωπικά του γραπτά, μακριά από κάθε
κομφορμισμό και ψυχική μειοδοσία». Ο Τάκης Παυλοστάθης παρέμεινε πάντα
μοναχικός και απόμακρος, σε συνειδητό αυτοεγκλεισμό σύμφωνο με τα υψηλά
του κριτήρια με τα οποία αξιολογούσε κάθε δημόσια παρουσία. Η δική του
δημόσια παρουσία υπήρξε ελάχιστη πλην όμως διακριτή. Δύο ποιητικές
συλλογές, λίγα πεζά και μερικές βιβλιοκρισίες δημοσιευμένα σε περιοδικά
ύστερα από έντονες παρακινήσεις φίλων. Το ελάχιστο που είναι όμως ήδη
πολύ. [amfissacity.blogspot.com]