Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

722 Ποιητές - 8.171 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Κώστας Κρεμμύδας, «Οργισμένο Γράμμα»

δεν παίζει κανείς την αγωνία του κορώνα γράμματα για μια τηλεφωνική
συνδιάλεξη· ακουμπά το αυτί του στις ράγες και περιμένει
πολύ αργότερα θα συναρμολογήσει τα κομμάτια του βάζοντας τα μέλη
του παζλ να κυματίζουν θέσεις ακραίες
τα σύρματα κομμένα σύρριζα δεν προκαλούν λύπη· μεταφέρουν τη θλίψη
ενός χαμόγελου που ενδεχομένως εξελιχθεί σε χλευασμό
διασωληνωμένες συνειδήσεις εμπλέκουν τα όρια της φαντασίας μας με-
τατρέποντας την αβεβαιότητα σε συγκατάβαση
προπόσεις προ της μέθης προαγορές πριν τη κρίση και προμέτοχα παρά
τη Τραπέζη κινδυνεύουν να ξεχαστούν κλειδωμένα στα ελάχιστα όρια
αδρανούς αδάκρυτης και αδέκαστης τηλεφωνικής συσκευής
αδιάσειστα στοιχεία αμφισβητούνται αδειανά μυαλά αναγορεύονται ανα-
βαθμισμένες μηχανές επισκευάζονται πριν την απόσυρση
να μιλάμε τα αμήχανα βράδια στριφογυρίζοντας άυπνοι τα όνειρά μας
αποτελεί κατάκτηση ήττας
χιλιάδες πεταμένες ματιές στα κρυφά· δεν πρέπει να προξενείς θανάτους
δεν ωφελεί να αμφισβητείς ήχους δεν επιτρέπεται να μεταποιείς ενοχές
τι ξέρουμε και τι μπορούμε ν’ αντιστρέψουμε αποκλεισμένοι στα ηλεκτρο-
κίνητα ποταμόπλοια μιας άνυδρης πόλης;
απλοί μεταφορείς ερειπίων και πολλαπλών παραισθήσεων στα ακραία
όρια μιας ευτυχίας που μοιάζει να χάνεται οριστικά

στα κλειστά δωμάτια πριν την αυγή οι σκιές ελλοχεύουν
ανάσπαστος στο μέλλον που με γέννησε
ανάστατος μιας πόλης ξένης
σταθμίζω ασύνδετα δεδομένα και γρίφους

πότε επιτέλους θα αγγίξουμε τα όρια των ταχυτήτων
μας για να προσπεράσουμε τα τείχη σημαδεύοντας
ακριβώς στο κέντρο τους με επιτυχία;

Ο Κώστας Κρεμμύδας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Δημόσια Διοίκηση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Παιδαγωγικά στη ΣΕΛΕΤΕ, Νομικά στη Νομική Αθηνών και Κοινωνική Ιστορία στη Σορβόνη, όπου και παρουσίασε το μεταπτυχιακό του: “Συνδικαλιστικό κίνημα και Τράπεζες στην Ελλάδα (1917-1949), Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας”. Εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο Πανεπιστήμιο Πατρών με θέμα “Επιθεώρηση Τέχνης (1954-1967)”. Από το 1993 διευθύνει το περιοδικό “Μανδραγόρας” και τις ομώνυμες εκδόσεις. Συμμετείχε στην Οργανωτική Επιτροπή του “Συμπόσιου Ποίησης” μέχρι το 2018. Κριτικά κείμενα, δοκίμια και χρονογραφήματα του δημοσιεύονται σε εφημερίδες και περιοδικά. Ανθολόγιο ποιημάτων του έχει μεταφραστεί στα βουλγαρικά από τον Χρήστο Χαρτοματσίδη, εκδ. Balkani, Σόφια, 2008. ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ: Το ασανσέρ. Μια ημιτελής συνουσία, 1993. Ωδή στα τρόλεϋ, εκδ. «Μανδραγόρας», 1995.  Υπέρ ηρώων, εκδ. «Μανδραγόρας», 1998. Μηνύματα σε κινητό, εκδ. «Μανδραγόρας», 2002. Σαντιγκάρ, εκδ. «Μανδραγόρας», 2013. Ποιήματα μικρόσωμα, άσωτα και φαντασμένα στα όρια του πολίτικαλ κορέκτ, Αλέξανδρος Αραμπατζής-Κ(όστας Κρεμμύδας, εκδ. «Μανδραγόρας», 2014. Ξούθου και Μενάνδρου γωνία, Τέλος «Εποχής», Χρονογραφήματα, εκδ. «Μανδραγόρας», 2014. Ερυθρόλευκη τρέλα, Κόκκινες τουλίπες στον Κολωνό, Νουβέλα, εκδ. «Μανδραγόρας», 2017. Κάπα όπως μακάβριο εκδ. «Μανδραγόρας» 2019.
 

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης