Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

722 Ποιητές - 8.171 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Έλσα Κορνέτη, «Το άγγιγμα»

Μετά το πάγωμα της εικόνας
το συναίσθημα
γίνεται οπτικό φαινόμενο
Μετά την ακινησία
ακολουθεί η επίθεση
Γίνεσαι λεία
επιδέξιου αρπακτικού
που κινείται με θρόισμα
δεινού κολυμβητή
και σε προσκαλεί
σε γεύμα τελευταίο.

Φοβάσαι να παραδεχτείς
ότι οι ρόλοι εναλλάσσονται
Η φιλία υψηλή μορφή τέχνης – η φιλία ανάγκη
Η φιλία καταφύγιο – η φιλία ασέλγεια
για να καταλήξουν στην
διαπόμπευσή της
για ν’ απομείνουν μια πράξη απόγνωσης
που αναπαράγεται
με τελειότητα
με τελειότητα
αλλά φθηνά
πολύ φθηνά

Το τίμημα της απώλειας που πάλι
ακριβά θα πληρώσεις
Η παλίνδρομη κίνηση
στη λεωφόρο
Η ορολογία της ασφάλτου
Το οπλισμένο σκυρόδεμα
ως θέμα αναζήτησης
Ακούς να σου λένε:
«Φρόντισε να εκπαιδεύσεις
έγκαιρα τον αντικαταστάτη»

Τίποτα όμως δεν φταίει – φταίνε μόνο:
Τα όρια που θέτεις
Τα όρια που ξεπερνάς
Η άτακτη υποχώρηση που σημαίνεις
Η σχέση που ήταν εξ επαφής
αλλά έμεινε εξ αποστάσεως

Τίποτα οργανικό δεν φταίει:
Είναι απλώς άλλο ένα
σύμπτωμα παρακμιακό
που ευνοεί
την αμνησία

Καλύτερα να ξεχνάς,
να μη θυμάσαι
να παραμένεις
μακάριος θεατής
στη βάφτιση
ενός ανυποψίαστου μωρού

μόνον τότε συνειδητοποιείς
ότι πάντα θα σου λείπει
η πληροφορία
για την
«αθώα» φίλη
~
Από τη συλλογή Ένα μπουκέτο ψαροκόκαλα (2009)

Η Έλσα Κορνέτη γεννήθηκε στο Μόναχο το 1969. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας από όπου και αποφοίτησε και στο Trier Γερμανίας. Για μια δεκαετία εργάστηκε  ως δημοσιογράφος. Δημοσιεύει τακτικά δοκίμια, βιβλιοκρισίες, μεταφράσεις και άλλα κείμενα. Υπήρξε δύο φορές υποψήφια για το Κρατικό Βραβείο Ποίησης, "Ένα μπουκέτο ψαροκόκαλα" (2009), "Κονσέρβα Μαργαριτάρι" (2011). Στα ελληνικά γράμματα εμφανίστηκε το 2007. Συνεργάζεται τακτικά με γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά, όπου δημοσιεύει δοκίμια, βιβλιοκρισίες, μεταφράσεις και άλλα κείμενα. Ποιήματά της έχουν περιληφθεί σε ελληνικές και ξένες ανθολογίες και  έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Έχει πάρει μέρος σε Λογοτεχνικά Φεστιβάλ της Ελλάδας και του Εξωτερικού κι έχει προσκληθεί για την παρουσίαση του ποιητικού έργου της σε Τμήματα Νεοελληνικών Σπουδών  Πανεπιστημίων της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Έχει οργανώσει στην Ελλάδα poetry slams κι έχει εμπνευστεί και ολοκληρώσει επιτυχημένες ποιητικές παραστάσεις. Είναι μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης, του Κύκλου Ποιητών και της εταιρίας Ελλήνων Συγγραφέων της Γερμανίας.Η ποιητική συλλογή της "Κανονικοί άνθρωποι με λοφίο και μια παρδαλή ουρά" βραβεύτηκε το 2013 με το βραβείο "Γιώργος Κάρτερ" του περιοδικού Πόρφυρας. Η ανέκδοτη ποιητική συλλογή της "Κρυμμένες" βραβεύτηκε το 2015 με το α΄ βραβείο "Κούρος του Ευρωπού" της Μακεδονικής Καλλιτεχνικής Εταιρίας "Τέχνη". Ποιήματά της έχουν περιληφθεί σε ελληνικές και ξένες ανθολογίες και έχουν μεταφραστεί και δημοσιευτεί σε 10 γλώσσες.  Τίτλοι βιβλίων: Στη σπείρα του κοχλία, εκδ. Μαλλιάρης 2007.  Η αιώνια κουτσουλιά, εκδ. Γαβριηλίδης 2007. Ένα μπουκέτο ψαροκόκαλα, εκδ. Γαβριηλίδης 2009. Κονσέρβα Μαργαριτάρι, εκδ. Γαβριηλίδης 2011. Ο λαίμαργος αυτοκράτορας κι ένα ασήμαντο πουλί, εκδ. Σαιξπηρικόν 2012.  Ο επαναστατικός κύριος Γκιούλιβερ, εκδ. Σαιξπηρικόν 2013. Κανονικοί άνθρωποι με λοφίο και μια παρδαλή ουρά, εκδ. Γαβριηλίδης 2014.  Αγγελόπτερα, εκδ. Μελάνι 2016. Ξύλινη μύτη τορνευτή, Σαιξπηρικόν 2021 κ.α.

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης