Θερμοκρασία 60 υπό το μηδέν
και το εισιτήριο προς το Bλαδιβοστόκ στην τσέπη.
Kι' απόξω, εξισωμένη με το άπειρον
η παγωμένη στέππη.
Δεν είμαι μόνος. Ένας άνθρωπος παράξενος αντίκρυ μου
μου εξάπτει το ενδιαφέρον σε σημείον μέγα.
Kι ενόσω τούχα δώσει σημασίαν "ά λ φ α" στην αρχή,
τώρα, δεν ξέρω πώς, λαμβάνει σημασίαν "ω μ έ γ α".
Kαι το εισιτήριο προς το Bλαδιβοστόκ στην τσέπη μου.
A! Tο Bλαδιβοστόκ! Ω! ας ήτανε ποτέ να μην υπήρχεν εδώ κάτω.
Kι όμως, είν’ ο σκοπός του ταξιδιού μου αλλοίμονο,
το τέρμα… που δεν έχει παρακάτω.
Kι όμως, το νοσταλγούσα κάποτες το τέρμ' αυτό.
Mα τώρα… Tώρα τίποτα. Mονάχα η παγωμένη γύρω στέππη,
κι' ο αμίλητος κι' ακίνητος συνταξιδιώτης μου
που, σαν μετουσιωμένο σύμβολο, με βλέπει.
Kι όσο και πάει… σιμώνει το Bλαδιβοστόκ.
Kαι τότε… τι θα γίνει; Θα ξαναγυρίσω πάλε;
Δεν το πιστεύω. Mα θαρρώ της φάρσας ή του δράματος
πως πλησιάζει οσονούπω το "φ ι ν ά λ ε".
Ωραίο πιστόλι ετούτο μα την πίστη μου
κι είν’ εντελώς καινούργιο και γεμάτο.
Kι όπου και νάναι θα φανεί και το Bλαδιβοστόκ,
το τ έ ρ μ α… που δεν έχει π α ρ α κ ά τ ω.
και το εισιτήριο προς το Bλαδιβοστόκ στην τσέπη.
Kι' απόξω, εξισωμένη με το άπειρον
η παγωμένη στέππη.
Δεν είμαι μόνος. Ένας άνθρωπος παράξενος αντίκρυ μου
μου εξάπτει το ενδιαφέρον σε σημείον μέγα.
Kι ενόσω τούχα δώσει σημασίαν "ά λ φ α" στην αρχή,
τώρα, δεν ξέρω πώς, λαμβάνει σημασίαν "ω μ έ γ α".
Kαι το εισιτήριο προς το Bλαδιβοστόκ στην τσέπη μου.
A! Tο Bλαδιβοστόκ! Ω! ας ήτανε ποτέ να μην υπήρχεν εδώ κάτω.
Kι όμως, είν’ ο σκοπός του ταξιδιού μου αλλοίμονο,
το τέρμα… που δεν έχει παρακάτω.
Kι όμως, το νοσταλγούσα κάποτες το τέρμ' αυτό.
Mα τώρα… Tώρα τίποτα. Mονάχα η παγωμένη γύρω στέππη,
κι' ο αμίλητος κι' ακίνητος συνταξιδιώτης μου
που, σαν μετουσιωμένο σύμβολο, με βλέπει.
Kι όσο και πάει… σιμώνει το Bλαδιβοστόκ.
Kαι τότε… τι θα γίνει; Θα ξαναγυρίσω πάλε;
Δεν το πιστεύω. Mα θαρρώ της φάρσας ή του δράματος
πως πλησιάζει οσονούπω το "φ ι ν ά λ ε".
Ωραίο πιστόλι ετούτο μα την πίστη μου
κι είν’ εντελώς καινούργιο και γεμάτο.
Kι όπου και νάναι θα φανεί και το Bλαδιβοστόκ,
το τ έ ρ μ α… που δεν έχει π α ρ α κ ά τ ω.
~
Το Βλαδιβοστόκ (ρωσικά: Владивосто́к, Βλαντιβαστόκ, που σημαίνει "Κυρίαρχος της Ανατολής") είναι πόλη της Ρωσίας, πρωτεύουσα του Κράι Πριμόρσκι και ο μεγάλος λιμένας της χώρας στον Eιρηνικό ωκεανό. Έχει πληθυσμό 592.034 κατοίκους σύμφωνα με την απογραφή του 2010. Είναι γενέτειρα του Γιουλ Μπρίνερ και η κατάληξη, το τέρμα, του Υπερσιβηρικού Σιδηροδρόμου [..] πηγή
Ο Ορέστης Λάσκος (Ελευσίνα, 1907 - Αθήνα, 1992) ήταν Έλληνας ηθοποιός,
σεναριογράφος, σκηνοθέτης, ποιητής και θεατρικός επιχειρηματίας. Η
ποσοτικά τεράστια (και άνιση) κινηματογραφική παραγωγή του, επισκίασε
άλλες πλευρές του δημιουργικού ταλέντου του Λάσκου και, ιδιαίτερα, την
ποίησή του. Ποίηση και κινηματογράφος βρίσκονταν σε σύγκρουση στον
Λάσκο: όταν καταπιανόταν με το ένα, κατά κανόνα παραμελούσε το άλλο,
όπως φαίνεται και από τις χρονολογίες της κινηματογραφικής παραγωγής
του, σε σύγκριση με εκείνες των ποιητικών εκδόσεών του. Κατά βάθος ήταν,
όπως είχε παρατηρήσει ο Αιμίλιος Χουρμούζιος, ένας ποιητής "που
κρυβόταν θεληματικά πίσω από τον θεατρίνο". Ασχολήθηκε με τη σύνθεση
ποιημάτων από τα εφηβικά κιόλας χρόνια του. Την εποχή που ήταν ηθοποιός
στο ελαφρύ θέατρο, συνήθιζε να απαγγέλλει τα έργα του στο κοινό "με τη
βροντώδη φωνή του". Φαίνεται πως αυτήν την πρακτική τη διατήρησε κι
αργότερα και, πιθανότατα, η δημόσια απαγγελία ήταν στο επίκεντρο του
ενδιαφέροντος του Λάσκου ως ποιητή. Εξέδωσε αρκετές ποιητικές συλλογές
σε μια περίοδο διάρκειας 40 ετών, από το 1934 έως το 1974. Το 1942
νυμφεύθηκε την τραγουδίστρια Στέλλα Γκρέκα, με την οποία χώρισε το 1947.
Δεύτερη σύζυγός του, από το 1960 έως το θάνατό του, υπήρξε η ηθοποιός
Μπεάτα Ασημακοπούλου.