Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Επίκουρος, «Οι επιθυμίες»

Ο άνθρωπος αισθάνεται κάποιες ανάγκες και επιθυμεί να τις ικανοποιήσει, γιατί έτσι αισθάνεται ηδονή και φτάνει στην ευδαιμονία. Οι επιθυμίες που έχει ο άνθρωπος στη ζωή του διακρίνονται σε:
  • Φυσικές και αναγκαίες (π.χ. η επιθυμία για το νερό είναι και φυσική και αναγκαία, για να επιβιώσει ο άνθρωπος). Πολύ εύκολα μπορεί ο άνθρωπος να ικανοποιήσει αυτές τις επιθυμίες.
  • Φυσικές και μη αναγκαίες (π.χ. η επιθυμία για εκλεκτά φαγητά). Ο άνθρωπος μπορεί να αποφύγει την ικανοποίησή τους, χωρίς να αισθανθεί δυσφορία.
  • Ούτε φυσικές ούτε αναγκαίες, αποτέλεσμα λανθασμένων αντιλήψεων (π.χ. η επιθυμία για κοινωνική άνοδο και ανάδειξη). Αυτές τις επιθυμίες πρέπει να τις αποφεύγει ο άνθρωπος, γιατί συνήθως δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από την ευχαρίστηση που προσφέρουν. πηγή
~
 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΚΟΥΡΟ ΚΑΙ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΛΕΥΡΑΣ
  
ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ (σελ. 25)

Ο Επίκουρος για να μπορέσουν οι άνθρωποι να καταλάβουν   τι   πρέπει   να   επιθυμούν   και   τι   όχι δημιούργησε τον παρακάτω πίνακα των επιθυμιών σε σχέση με τις ανάγκες:

Οι επιθυμίες διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες

1) Φυσικές και αναγκαίες
Αυτές   δηλαδή   που   πρέπει   να   επιδιώκουμε   Είναι   οι ανάγκες για επιβίωση, όπως το φαΐ, το ντύσιμο και  λοιπά.Ο δάσκαλος έλεγε: δώσε μου ψωμί και νερό και θα παραβγώ σε μακαριότητα και τον Δία

2) Φυσικές και μη αναγκαίες
Αυτές μπορούμε να τις επιδιώκουμε με μέτρο,αλλά και χωρίς αυτές μπορούμε να ζήσουμε. Είναι ένα πλούσιο γεύμα  κλπ.

3) Μάταιες (μη φυσικές) και μη αναγκαίες
Αυτές   πρέπει   να   τις   αποφεύγουμε.   Είναι   όλες εκείνες οι μάταιες επιθυμίες για πλούτη, δόξα, πολυτέλεια κάθε είδους. Αυτές, που δεν είναι σε καμιά περίπτωση αναγκαίες για τη ζωή, πρέπει να αποβάλλονται, διότι δεν μπορούν   να   ικανοποιηθούν   ποτέ,   γιατί   όσο   και   αν αποκτάς πλούτη και δόξα, θα θέλεις πάντα περισσότερα. Και η ανικανοποίητη επιθυμία σημαίνει ΠΟΝΟ. Έλεγε ο Επίκουρος στην επιστολή του προς Μενοικέα: «Αν θέλεις να   κάνεις   πλουσιότερο   τον   Πυθοκλή,   μην   του  δίνεις περισσότερα   χρήματα,   περιόρισε   τις   επιθυμίες   του. Αυτομάτως θα γίνει πλουσιότερος».

«Ο αφύσικος πλούτος δεν συμφέρει παραπάνω στους ανθρώπους από ότι το νερό σ’ ένα γεμάτο κανάτι. Πρέπει   να   καταλάβουμε   ότι   και   τα   δύο   ξεχειλίζουν» (ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΟΙΝΟΑΝΔΕΑΣ).

«Εκείνος   που   ακολουθεί   τη   φύση   κι   όχι   τις ματαιόδοξες γνώμες είναι αυτάρκης σ’ όλα. Ως προς αυτό που   αρκεί   σύμφωνα   με   τη   φύση,   και   η   παραμικρή απόκτηση είναι πλούτος, ενώ ως προς τις απεριόριστες επιθυμίες ακόμη κι ο μεγαλύτερος πλούτος δεν είναι τίποτα» (Πορφυρίου, Προς  Μαρκέλλαν).

Έλεγαν οι Επικούρειοι: «Χρωστάμε χάρη λοιπόν στη μακάρια φύση που έκανε τα αναγκαία ευπόριστα και τα δυσπόριστα μη αναγκαία». Ο άνθρωπος στη ζωή του δεν έχει να κάνει τίποτα άλλο παρά να ζει σύμφωνα με τη φύση. πηγή
~ 

Γνωριμία με τον Επίκουρο και την φιλοσοφία του (Youtube)

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης