Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

722 Ποιητές - 8.171 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Μιχαήλ Άγγελος (Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni), «Η δημιουργία του Αδάμ»

Γενικά στοιχεία: Κεντρικές μορφές ο Θεός και ο Αδάμ. Δευτερεύοντες μορφές οι άγγελοι γύρω από το Θεό και μια γυναικεία μορφή στα δεξιά του Θεού. To κυριότερο στοιχείο είναι πως ο Θεός και Αδάμ έχουν το ίδιο μέγεθος προφανώς δεν θέλει να δείξει ότι ο Θεός είναι παντοδύναμος και οι άνθρωποι κατώτεροι.

Ο Αδάμ ξαπλωμένος, μόλις που έχει δημιουργηθεί, χωρίς καμιά δυνατότητα δύναμης στην κίνηση του. Παρατηρούμε πως αν και πρωτόπλαστος και όχι γεννημένος από άνθρωπο, έχει
ομφαλό στη κοιλιά του.

Τα χαρακτηριστικά του Αδάμ δεν είναι εντελώς αρσενικά. Έχει και κάποια θηλυκά στοιχεία η στάση του κορμιού του εμφανιζόταν συνήθως σε γυναικείες μορφές που απεικονίζονταν εκείνη την εποχή, η γλυκύτητα στο πρόσωπο του και τα χαρακτηριστικά μοιάζουν αρκετά με γυναικεία, και τα πολύ μικρά γεννητικά του όργανα.

- Όλα καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δημιουργήθηκε ένας άνθρωπος ανδρόγυνο, δηλαδή υπάρχουν αρμονικά το θηλυκό και το αρσενικό στοιχείο με αποτέλεσμα να δημιουργείται ο λεγόμενος «τέλειος άνθρωπος» Έτσι, στην ουσία η Εύα υπάρχει ήδη μέσα στον Αδάμ.


Θεός
- Είναι πολύ σπάνιο να απεικονίζουν τον Θεό συνήθως υπήρχε με τη μορφή ματιού σε κάποιες εικόνες.

- Πρωτότυπο στοιχείο είναι η απεικόνιση του Θεού σε ηλικιωμένη μορφή, πολύ δυνατός, όμως στηρίζεται στις μορφές των αγγέλων

- Μοιάζει αρκετά και με τις μορφές των θεών της αρχαίας Ελλάδας, πολύ πιθανόν ο Μιχαήλ Άγγελος να είχε επηρεαστεί από εκείνη την εποχή.

- Το άγγιγμα του Θεού με τον άνθρωπο όπου ο Θεός προφανώς δίνει ζωή και ενέργεια χωρίς να χρειαστεί να τον ακουμπήσει, υποδηλώνει την μοναδική σχέση αγάπης μεταξύ ανθρώπου και Θεού.

- Η τεράστια αγάπη του Θεού για το δημιούργημα του, τον άνθρωπο την οποία την αντιλαμβανόμαστε από τον τρόπο που τον αποχωρίζεται.

- Αν εμβαθύνουμε και επιστρέψουμε στις μέρες μας μπορούμε να δούμε ότι αυτή η χειρονομία υποδεικνύει την επικοινωνία ανθρώπου-θεού που παρόλο που δεν μπορούν να ειδωθούν έχουν βρει τρόπου επικοινωνίας (προσευχή)

- Δίπλα στον Θεό, βλέπουμε μια γυναίκα η οποία με βάση τη θέση της πρέπει να είναι ιδιαίτερα σημαντική σύμφωνα με την νεοπλατωνική θεωρία να είναι η σοφία του Θεού με την οποία δημιούργησε τον κόσμο και τον άνθρωπο.

- Τέλος ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία είναι ο τρόπος που έχει δημιουργηθεί ο μανδύας γύρω από το Θεό στο σχήμα του εγκεφάλου, με το οποίο εκφράζεται η διάνοια του. πηγή
~ 
~
~
~
«Η δημιουργία του Αδάμ» 
(οροφή της Καππέλλα Σιστίνα)

Διαστάσεις: 2,8 μ. x 5,7 μ.
Τοποθεσία: Καπέλα Σιστίνα
Θέμα: Αδάμ
Περίοδοι: Αναγέννηση, Ιταλική Αναγέννηση, Ύστερη Αναγέννηση
Μέσα: Βαφή, Γύψος

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης