Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Κωνσταντίνος Πέτρου Καβάφης, «Κίμων Λεάρχου, 22 ετών, σπουδαστής Ελληνικών γραμμάτων (εν Κυρήνη)»

« Το τέλος μου επήλθε          ότε ήμουν ευτυχής.
Ο Ερμοτέλης με είχε          αχώριστόν του φίλον.
Τες ύστατές μου μέρες,          μ' όλο που προσποιούνταν
πως δεν ανησυχούσε,          ένοιωνα εγώ συχνά
τα μάτια του κλαμένα.          Σαν νόμιζε που λίγο
είχ' αποκοιμηθεί,          έπεφτεν ως αλλόφρων
στης κλίνης μου το άκρον.          Αλλ' ήμεθαν κ' οι δυο
νέοι μιας ηλικίας,          είκοσι τριώ ετών.
Προδότις είναι η Μοίρα.          Ίσως κανένα πάθος
άλλο τον Ερμοτέλη          νάπαιρνεν από μένα.
Τελείωσα καλώς·          εν τη αμερίστω αγάπη.»-

Το επιτύμβιον τούτο          Μαρύλου Αριστοδήμου
αποθανόντος προ          μηνός στην Αλεξάνδρεια,
έλαβα εγώ πενθών,          ο εξάδελφός του Κίμων.
Με το έστειλεν ο γράψας          γνωστός μου ποιητής.
Με το έστειλ' επειδή          ήξερε συγγενής
ότ' ήμουν του Μαρύλου:          δεν ήξερε άλλο τι.
Είν' η ψυχή μου πλήρης          λύπης για τον Μαρύλο.
Είχαμε μεγαλώσει          μαζύ, σαν αδελφοί.
Βαθυά μελαγχολώ.          Ο πρόωρος θάνατός του
κάθε μνησικακίαν          μου έσβυσ' εντελώς...
κάθε μνησικακίαν          για τον Μαρύλο - μ' όλο
που με είχε κλέψει την          αγάπη του Ερμοτέλη,
που κι αν με θέλει τώρα          ο Ερμοτέλης πάλι
δεν θάναι διόλου το ίδιο.          Ξέρω τον χαρακτήρα
τον ευπαθή που έχω.          Το ίνδαλμα του Μαρύλου
θάρχεται ανάμεσό μας,          και θα νομίζω που
με λέγει, Ιδού είσαι τώρα          ικανοποιημένος.
Ιδού τον ξαναπήρες          ως εποθούσες, Κίμων.
Ιδού δεν έχεις πια          αφορμή να με διαβάλλεις.
(1928)

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης