Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Ρήγας Γκόλφης, «Να γράψω»

Πάνω στ’ ώριμο στήθος σου
που απ’ τον ίμερο τρέμει,
και που γερά το δείρανε
των ερώτων οι ανέμοι,

πάνω στ’ ώριμο στήθος σου
που πλατύ φέγγει μπρος μου,
μ’ όλα μαζί τ' απόκοτα
του ανονείρευτου κόσμου,

που φαντάζει σα ρόδινο
χαρτί, γι’ αγάπης γράμμα,
σα μετώπη μαρμάρινη
στου κορμιού σου το θάμα,

πάνω στ’ ώριμο στήθος σου
-ω πιο πολύ από Μούσα -,
τεχνίτης πολυστέναχτος
πριν χαθώ, να μπορούσα

σε φαρμάκι χρυσάχτιδο,
τα χείλη μου αφού βάψω,
με φιλήματα πύρινα,
τον ύμνο σου να γράψω.
~
από τη συλλογή Ύμνοι» (1921)

Ο Ρήγας Γκόλφης (1886-1958), λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Δημήτρη Δημητριάδη, γεννήθηκε στο Μεσολόγγι. Ο πατέρας του καταγόταν από το Καρπενήσι και η μητέρα του από την οικογένεια Δροσίνη, που συγγένευε με την οικογένεια Παλαμά. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές στην πατρίδα του, σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ακολούθησε το επάγγελμα του συμβολαιογράφου. Το 1909 τύπωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Τραγούδια του Απρίλη» και ακολούθησαν οι συλλογές: «Ύμνοι» (1921), «Στο Γύρισμα της Ρίμας» (1921), «Λυρικά Χρώματα» (1930) και «Τετράμερα» (1952). Το 1935 κυκλοφόρησε ο τόμος «Φαντασία και Ποίηση» με κείμενα από το κριτικό του έργου και το 1954 η συλλογή διηγημάτων «Η επιφάνεια και το βάθος». Ο Γκόλφης υπήρξε από τους στενούς συνεργάτες του περιοδικού Ο Νουμάς, του μαχητικού οργάνου για την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας, και βρισκόταν σε άμεση επαφή με τους κοινωνικούς αγώνες στη χώρα μας και την ενθάρρυνση των σοσιαλιστικών ιδεών. Το θεατρικό του έργο Ο Γήταυρος, που δημοσιεύτηκε σε τρεις συνέχειες στο λογοτεχνικό περιοδικό Νουμάς (7, 14, 21 Δεκεμβρίου του 1908) θεωρείται ένα από πρώτα λογοτεχνικά έργα με σοσιαλιστικό προσανατολισμό. Ο Ρήγας Γκόλφης μετέφρασε και δημοσίευσε στην εφημερίδα «Εργάτης του Βόλου», τον Ύμνο της 2ας Διεθνούς (1871), του Γάλλου επαναστάτη Ευγένιου Ποττιέ. Εκτός του «Νουμά», υπήρξε συνεργάτης πολλών αθηναϊκών περιοδικών, δημοσιεύοντας  ποιήματα, διηγήματα και κριτικές, με διάφορα ψευδώνυμα.
Πέθανε στην Αθήνα στις 2 Ιανουαρίου του 1958, σε ηλικία 72 ετών.
Βιβλιογραφία/Εργογραφία
~
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΚΟΛΦΗΣ: «ΠΟΙΗΜΑΤΑ» ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ: Δεν προσέχτηκε αρκετά η περίπτωση του Ρήγα Γκόλφη, γνωστού ποιητή και κριτικού στον καιρό του, απ' τους υπέρμαχους του δημοτικισμού κι απ' τους βασικότερους συνεργάτες του περιοδικού «Ο Νουμάς». Δεν προσέχτηκε και δεν μελετήθηκε όπως και όσο θα 'πρεπε, ίσως γιατί συνδέθηκε πάρα πολύ με τη συμμετοχή και τη δράση του στους αγώνες του «Νουμά», ίσως γιατί και στη μετέπειτα πορεία του δεν ξεχώρισε τόσο έντονα όσο στα 20 πρώτα χρόνια της ποιητικής σταδιοδρομίας του οπότε και «Ο Νουμάς» βρισκόταν στην ακμή του. Τον συνδέσανε μ' αυτήν την περίοδο και με τα χαρακτηριστικά ορισμένων άλλων συνοδοιπόρων του και τον άφησαν να λησμονηθεί. Εξάλλου, καθυστερημένα κάπως στάθηκε ανάμεσα στους παλιούς, όταν εκείνοι είχαν διαμορφωθεί, και διστακτικά πάλι ακολούθησε τους νεότερούς του, όταν στο μεταξύ οι καιροί είχαν αλλάξει, μολονότι είχε εκδηλώσει απ' το δεύτερο ήδη ποιητικό βιβλίο του φανερές ανανεωτικές τάσεις. Αλλά δεν έμεινε ούτε στην παλιά παράδοση ούτε προχώρησε πιο πολύ στην ανανεωμένη με τους νεότερους. Γι' αυτό κι αποτελεί τελικά μια φυσιογνωμία από κείνες που στέκουν στα ενδιάμεσα στις ιστορίες της λογοτεχνίας και μια περίπτωση ποιητή που δεν ήρθε και δεν έφυγε στον καιρό του. 

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης