παίρνεις αυτά τα δάχτυλα
τα κάνεις να μαλακώνουν –
ένα βελούδινο άγγιγμα
στα λαγόνια σου
παίρνεις αυτά τα χέρια
τα κάνεις να λυγίζουν
τα κάνεις να μαλακώνουν –
ένα βελούδινο άγγιγμα
στα λαγόνια σου
παίρνεις αυτά τα χέρια
τα κάνεις να λυγίζουν
να σε προστατεύει
παίρνεις αυτό το κέλυφος
το κάνεις να γεμίζει
ένα δοχείο αισθήσεων
να ξαπλώνει μαζί σου
παίρνεις αυτή τη φωνή
την κάνεις να τραγουδάει
ένα ελεύθερο πουλί
να κελαηδάει τη δόξα σου
παίρνεις εμένα, αγάπη
ένα θαλάσσιο κουφάρι
με γεμίζεις με σένα
& κυοφορώ
αγάπη
γεννώ
την επανάσταση
~
μετάφραση: Νίκης Κωνσταντοπούλου
από το βιβλίο Αγάπη Δικαιοσύνη Ελευθερία, εκδ. Βακχικόν, 2021
παίρνεις αυτό το κέλυφος
το κάνεις να γεμίζει
ένα δοχείο αισθήσεων
να ξαπλώνει μαζί σου
παίρνεις αυτή τη φωνή
την κάνεις να τραγουδάει
ένα ελεύθερο πουλί
να κελαηδάει τη δόξα σου
παίρνεις εμένα, αγάπη
ένα θαλάσσιο κουφάρι
με γεμίζεις με σένα
& κυοφορώ
αγάπη
γεννώ
την επανάσταση
~
μετάφραση: Νίκης Κωνσταντοπούλου
από το βιβλίο Αγάπη Δικαιοσύνη Ελευθερία, εκδ. Βακχικόν, 2021
πηγή
Η Pat Parker (1944-1989) υπήρξε μαύρη, μητέρα δύο παιδιών, φεμινίστρια, λεσβία, εργάτρια, ποιήτρια, ακτιβίστρια. Όλες αυτές οι ιδιότητες διαμόρφωσαν ισότιμα την ταυτότητα και την ποιητική φωνή της, η οποία δύσκολα κατατάσσεται σε κάποιο προϋπάρχον είδος με όρους αποκλειστικά πολιτικούς, φυλετικούς ή φύλου. Η γραφή της άμεση, αφτιασίδωτη και αυτοβιογραφική εκθέτει πολλαπλές μορφές καταπίεσης και βίας (ρατσιστική, σεξιστική, ταξική, ομοφοβική), τη συμμετοχή στα κινήματα και τους αγώνες που αναδύθηκαν στις ΗΠΑ το ’60 και το ’70, αλλά και μια καίρια, οξυδερκή, εκ των έσω κριτική των κινημάτων αυτών.
Η Pat Parker (1944-1989) υπήρξε μαύρη, μητέρα δύο παιδιών, φεμινίστρια, λεσβία, εργάτρια, ποιήτρια, ακτιβίστρια. Όλες αυτές οι ιδιότητες διαμόρφωσαν ισότιμα την ταυτότητα και την ποιητική φωνή της, η οποία δύσκολα κατατάσσεται σε κάποιο προϋπάρχον είδος με όρους αποκλειστικά πολιτικούς, φυλετικούς ή φύλου. Η γραφή της άμεση, αφτιασίδωτη και αυτοβιογραφική εκθέτει πολλαπλές μορφές καταπίεσης και βίας (ρατσιστική, σεξιστική, ταξική, ομοφοβική), τη συμμετοχή στα κινήματα και τους αγώνες που αναδύθηκαν στις ΗΠΑ το ’60 και το ’70, αλλά και μια καίρια, οξυδερκή, εκ των έσω κριτική των κινημάτων αυτών.