Τοῦτο νῦν ὀστοῦν ἐκ τῶν ὀστέων μου
καὶ σὰρξ ἐκ τῆς σαρκός μου·
αὕτη κληθήσεται Γυνή,
ὅτι ἐκ τοῦ Ἀνδρὸς αὐτῆς ἐλήφθη αὕτη.
Γένεσις 2:23
καὶ σὰρξ ἐκ τῆς σαρκός μου·
αὕτη κληθήσεται Γυνή,
ὅτι ἐκ τοῦ Ἀνδρὸς αὐτῆς ἐλήφθη αὕτη.
Γένεσις 2:23
από κοιλότητες οστών
σχηματίστηκα
από κοιλώματα αέρος
εγώ, η γυνή – γεννημένη από τον άνδρα
βγαλμένη από τη μήτρα του ύπνου·
εγώ, η γυνή που έρχεται
πριν από την αρχή.
να σκέφτομαι ύστερα
να πιστεύω πρώτα
ένα λάθος
σβησμένο από το πέρασμα των χρόνων.
εγώ, η γυνή, εγώ
δεν μπορώ πια να διεκδικώ
μια μητέρα από σάρκα
έναν πατέρα από οστά
Εγώ, η Γυνή, οφείλω να είμαι
το δημιούργημα του εαυτού μου.
σχηματίστηκα
από κοιλώματα αέρος
εγώ, η γυνή – γεννημένη από τον άνδρα
βγαλμένη από τη μήτρα του ύπνου·
εγώ, η γυνή που έρχεται
πριν από την αρχή.
να σκέφτομαι ύστερα
να πιστεύω πρώτα
ένα λάθος
σβησμένο από το πέρασμα των χρόνων.
εγώ, η γυνή, εγώ
δεν μπορώ πια να διεκδικώ
μια μητέρα από σάρκα
έναν πατέρα από οστά
Εγώ, η Γυνή, οφείλω να είμαι
το δημιούργημα του εαυτού μου.
πηγή το ιστολόγιο της μεταφράστριας
Η Pat Parker (1944-1989) υπήρξε μαύρη, μητέρα δύο παιδιών, φεμινίστρια, λεσβία, εργάτρια, ποιήτρια, ακτιβίστρια. Όλες αυτές οι ιδιότητες διαμόρφωσαν ισότιμα την ταυτότητα και την ποιητική φωνή της, η οποία δύσκολα κατατάσσεται σε κάποιο προϋπάρχον είδος με όρους αποκλειστικά πολιτικούς, φυλετικούς ή φύλου. Η γραφή της άμεση, αφτιασίδωτη και αυτοβιογραφική εκθέτει πολλαπλές μορφές καταπίεσης και βίας (ρατσιστική, σεξιστική, ταξική, ομοφοβική), τη συμμετοχή στα κινήματα και τους αγώνες που αναδύθηκαν στις ΗΠΑ το ’60 και το ’70, αλλά και μια καίρια, οξυδερκή, εκ των έσω κριτική των κινημάτων αυτών.
Η Pat Parker (1944-1989) υπήρξε μαύρη, μητέρα δύο παιδιών, φεμινίστρια, λεσβία, εργάτρια, ποιήτρια, ακτιβίστρια. Όλες αυτές οι ιδιότητες διαμόρφωσαν ισότιμα την ταυτότητα και την ποιητική φωνή της, η οποία δύσκολα κατατάσσεται σε κάποιο προϋπάρχον είδος με όρους αποκλειστικά πολιτικούς, φυλετικούς ή φύλου. Η γραφή της άμεση, αφτιασίδωτη και αυτοβιογραφική εκθέτει πολλαπλές μορφές καταπίεσης και βίας (ρατσιστική, σεξιστική, ταξική, ομοφοβική), τη συμμετοχή στα κινήματα και τους αγώνες που αναδύθηκαν στις ΗΠΑ το ’60 και το ’70, αλλά και μια καίρια, οξυδερκή, εκ των έσω κριτική των κινημάτων αυτών.