Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Φρανσουά Βιγιόν (François Villon), «Καυγάς της καρδιάς και του κορμιού»

 -Τι ακούω;- Εγώ είμαι.- Ποιος εσύ;- Η καρδιά σου
Που κρέμεται από μια ψιλή κλωστή.
Έχασα θάρρος και χαρά, στοχάσου,
Σα σ είδα μόνο εκεί σε μια αγκωνή
Σα δαρμένο να κρύβεσαι σκυλί.
-Γιατί αυτό; - Για τις τρέλες σου νομίζω.
-Τι έχεις ;- Άρχισα πια να βαριεστίζω.
-Παράτα με. –Γιατί; -Θε να σκεφτώ.
-Μπα! Πότε; - Όταν πια δε θα παιδιαρίζω.
Άλλο δε λέω -Σκοτίστηκα κι εγώ.

-Τι  σκέφτεσαι; -Πως έχω αξία. –Στάσου
-Τριάντα χρονώ είσαι. –όσο μουλάρι ζει.
-Μα παιδιαρίζεις; -Όχι. –Τα μυαλά σου
Σου στριψε τότε. –Πότε; - Μια στιγμή.
 Μύγα στο γάλα μέσα θα χεις δει
Τούτο άσπρο εκείνη μαύρη ξεχωρίζω
Τη διαφορά. –Έτσι ε! –Να καβγαδίζω
Σα θες, και πάλι θα στα ξαναπώ.
-Χάθηκες! –Μη φοβάσαι, δεν ποδίζω.
-Άλλο δε λέω. –Σκοτίστηκα κι εγώ.

-Σε συμπονώ για τη κακομοιριά σου.
Αν ήσουν κανας άλαλος μπορεί
Να χες μια πρόφαση στη κατάντια σου
Μα ή δε σου καίγεται για όλα αυτά καρφί
¨η σαν πέτρα είναι η κούτρα σου ξερή
Ή στα χάλια που τώρα σ αντικρίζω
Θες να ζεις! Αποκρίσου μου, σ ορκίζω.
-Σαν πεθάνω, απ αυτά θ απαλλαγώ.

-Ωραία τα λες! Σ ακούω και σαστίζω!
Άλλο δε λέω. –Σκοτίστηκα κι εγώ.
-Πούθε νά πεσε τούτη η συφορά σου;
-Ό Κρόνος μου τη πόστιασε κι αυτή
Στο φόρτωμά μου. –Μπρε είσαι στα καλά σου;
Δεν του είσαι σκλάβος, κύρης του είσαι συ.
Άκου του Σολομώντα τη σοφή
Γραφή: «Σαν είμαι γνωστικός ορίζω
Τα αστέρια, και όσα γράφουν κανονίζω»
-Γω πιστεύω στης μοίρας το γραφτό.
-Τι είπες; -Τίποτα! Έτσι μου νομίζω.
Άλλο δε λέω. –Σκοτίστηκα κι εγώ.

-Θέλεις να ζεις; -Γι αυτό στο Θεό ελπίζω!
-Την τύψη, πού χεις χρεία, σου χαρίζω
Σοφίας μελέτη αδιάκοπη σου ορίζω
Κι άσε τις τρέλες! - θε να το σκεφτώ.
-Μην το ξεχνάς! –Στο νού μου τα ασφαλίζω.
-Γρήγορα πριν χαθείς, σου δίνω αβίζο.
-Άλλο δε λέω. –Σκοτίστηκα κι εγώ.
~
μτφρ. Σπύρος Σκιαδαρέσης

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης