Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Ρέμπραντ Χάρμενσοον φαν Ράιν (Rembrandt Harmenszoon van Rijn), «Νυχτερινή περίπολος»

Ο Ρέμπραντ βαν Ριν, μεγάλος Ολλανδός ζωγράφος και χαράκτης, με έφεση στις προσωπογραφίες, αλλά και σε θρησκευτικά και μυθολογικά θέματα, σπούδασε κοντά σε γνωστούς δημιουργούς της κλασικής ολλανδικής ζωγραφικής με επιδράσεις από την Ιταλία. Ήταν εύπορος ως ζωγράφος, και μάλιστα η αυτοπεποίθηση του επιτυχημένου ζωγράφου απεικονίζεται στις περισσότερες αυτοπροσωπογραφίες του. Ο Ρέμπραντ χειριζόταν με ιδιοφυή τρόπο το φως και τη σκιά, καθώς και τη γενικότερη σκηνοθεσία και σύνθεση των θεμάτων του.
Η επιβλητική δραματικότητα των σκηνών του τονίζεται ιδιαίτερα, καθώς ο Ρέμπραντ χρησιμοποιούσε με προσωπική τεχνική πυκνή πάστα χρώματος στα φωτεινά μέρη, δημιουργώντας έντονο κοντράστ με τις μεγάλες σκιασμένες περιοχές.

Το έργο του «Νυχτερινή φρουρά» (1642) τον έφερε σε σύγκρουση με τον παραγγελιοδότη του, γιατί δεν έδωσε μεγάλη προσοχή στις προσωπογραφίες, αλλά επέμεινε στη ζωγραφική σύνθεση. Ανάμεσα στις καλλιτεχνικές αντιλήψεις του ζωγράφου και στις απαιτήσεις των πελατών του για παραδοσιακές απεικονίσεις υπήρχε χάσμα, το οποίο γινόταν όλο και πιο μεγάλο.

Τελικά ο ζωγράφος οδηγήθηκε σε οικονομική καταστροφή. Τα έργα του και όλη η περιουσία του βγήκαν σε πλειστηριασμό και ο Ρέμπραντ έζησε μέχρι τον θάνατό του απομονωμένος και μέσα στα χρέη. Ανάμεσα στα έργα του είναι «Ο Αβραάμ και ο Ισαάκ», η «Δανάη» και ο «Μύλος». Πηγή

«Νυχτερινή περίπολος»
De Nachtwacht 
Aναλυτικός πλήρης τίτλος: 
'Ο λόχος της πολιτοφυλακής υπό τη διοίκηση του λοχαγού Φρανς Μπάννινκ Κοκ'

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης