Σήμερα, απαντηθήκαμε τυχαία
και κοιταχτήκαμε ψυχρά, μ’ αδιαφορία…
Σα να μην είχαμε ποτέ μας γνωριστεί…
― Μονάχα που στο βλέμμα της μου εφάνη
πως μάντευα κάτι σαν απορία…
Κι όμως, ω, πώς θυμάμαι φωτεινά
― σαν από τότες να μη γνώρισα καμία
τέτοια χαρά ― εκείνο το πρωί…
― Το φόρεμά της ήταν θαλασσί,
κι είχε τα μάτια υγρά απ’ την ευτυχία…―
Με προσοχή, με γέλια, με χαρά,
ξετύλιξε κάποια φωτογραφία…
Εχάραξε δυο λόγια στη γωνία
―: «για μιαν ανάμνηση», δυο λόγια έτσι απλά―
χαμήλωσε τα μάτια ντροπαλά,
και μου την πρόσφερεν αδέξια, με δειλία…
Θα την κρύψω ―ω βέβαια ― βαθιά,
πολύ βαθιά αυτή τη φωτογραφία.
Έτσι, που, αν ποτέ τύχει και ξανά
συναντηθούμε, όπως σήμερα, τυχαία,
να μη θυμάμαι: τάχ’ αληθινά
έζησα κάποτες, ή με τη φαντασία
μονάχα, ―στα όνειρά μου τα τρελά…―
αυτήν την ξεχασμένην ιστορία…
~
Περιοδικό Αλεξανδρινή Τέχνη, Χρονιά Ε’, Μάρτιος 1931, τεύχος 3ο
πηγή
και κοιταχτήκαμε ψυχρά, μ’ αδιαφορία…
Σα να μην είχαμε ποτέ μας γνωριστεί…
― Μονάχα που στο βλέμμα της μου εφάνη
πως μάντευα κάτι σαν απορία…
Κι όμως, ω, πώς θυμάμαι φωτεινά
― σαν από τότες να μη γνώρισα καμία
τέτοια χαρά ― εκείνο το πρωί…
― Το φόρεμά της ήταν θαλασσί,
κι είχε τα μάτια υγρά απ’ την ευτυχία…―
Με προσοχή, με γέλια, με χαρά,
ξετύλιξε κάποια φωτογραφία…
Εχάραξε δυο λόγια στη γωνία
―: «για μιαν ανάμνηση», δυο λόγια έτσι απλά―
χαμήλωσε τα μάτια ντροπαλά,
και μου την πρόσφερεν αδέξια, με δειλία…
Θα την κρύψω ―ω βέβαια ― βαθιά,
πολύ βαθιά αυτή τη φωτογραφία.
Έτσι, που, αν ποτέ τύχει και ξανά
συναντηθούμε, όπως σήμερα, τυχαία,
να μη θυμάμαι: τάχ’ αληθινά
έζησα κάποτες, ή με τη φαντασία
μονάχα, ―στα όνειρά μου τα τρελά…―
αυτήν την ξεχασμένην ιστορία…
~
Περιοδικό Αλεξανδρινή Τέχνη, Χρονιά Ε’, Μάρτιος 1931, τεύχος 3ο
πηγή
Ο Νίκος Χάγερ-Μπουφίδης (1899-1950) γεννήθηκε στην Αθήνα και καταγόταν
από τον πατέρα του από τη Γερμανία. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στην
Πάτρα και στη συνέχεια έζησε με την οικογένειά του στο Κάιρο της
Αιγύπτου, όπου τέλειωσε τη σχολή Lycee Francais. Μετά το τέλος των
σπουδών του εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου εργάστηκε στην Εθνική
Τράπεζα, και πέθανε από καρκίνο του πνεύμονα. Κατά τη διάρκεια της
γερμανικής κατοχής πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και στον εμφύλιο
διώχτηκε και φυλακίστηκε στις φυλακές Χατζηκώστα για τα αριστερά
πολιτικά του φρονήματα. Πρωτοεμφανίστηκε στο χώρο της λογοτεχνίας το
1916 με δημοσιεύσεις στίχων στο περιοδικό Αρμονία και το 1918
κυκλοφόρησε η πρώτη ποιητική συλλογή του, με τίτλο Τραγούδια σε
μοντέρνους σκοπούς. Συνεργάστηκε με διάφορα αθηναϊκά περιοδικά, όπως τα
Γράμματα (Αλεξάνδρειας), Βωμός, Αλεξανδρινή Τέχνη, Απόλλων, Μούσα,
Κριτική και Τέχνη, Αργώ, Ελεύθερα Γράμματα και άλλα, όπου δημοσίευσε
ποικίλα κείμενα, υπογράφοντας άλλοτε με το πραγματικό του ονοματεπώνυμο
και άλλοτε με το ψευδώνυμο Άρις Ίσαντρος. Ασχολήθηκε επίσης με την
πεζογραφία (Τρεις νύχτες ηδονής, 1927), το θέατρο (Το δράμα της
κοκαΐνης, 1928) και το δοκίμιο. Το 1928 τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο της
Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων για το μονόπρακτο έργο Παραμονή
Πρωτοχρονιάς, που έγραψε από κοινού με τον Κωστή Βελμύρα. Το λογοτεχνικό
έργο του Χάγερ–Μπουφίδη τοποθετείται από τους μελετητές της λογοτεχνίας
στο χώρο της λογοτεχνίας του Μεσοπολέμου, ειδικότερα στην νεορομαντική
και νεοσυμβολιστική τάση της, και παρουσιάζει έντονα στοιχεία
πεσιμισμού, κοσμοπολιτισμού και επιρροές από το καβαφικό έργο και
γάλλους συγγραφείς όπως ο Verlaine και ο Francis Jammes. Εργογραφία
(πρώτες αυτοτελείς εκδόσεις) Ι.Ποίηση • Τραγούδια σε μοντέρνους σκοπούς,
1918. • Τα μοντέρνα και το καινούργιο μανιφέστο, 1919. • Τα Ιωνικά κι
οι ανοιξιάτικες αγάπες, 1922. • Δέκα ποιήματα, 1930. • Η δεύτερη ζωή,
έκδοση Κύκλου, 1935. • Αυτοβιογραφία, 1942. • Τα παράλληλα, 1946.
ΙΙ.Θέατρο • Η νύχτα · Δράμα μονόπραχτο, 1916. • Με τα μάτια της αγάπης ·
Δράμα εις πράξιν. Χαλκίδα, χ.χ. (ekebi.gr)