Κτήριο αναπαλαιωμένα καινούριο.
Παράθυρα, ταβάνια και κάγκελα.
Δάπεδα βουβά, σώματα σκαλιστά, σκοτεινοί σταλακτίτες της μνήμης.
Σκουριασμένο ασανσέρ μετρά τις σελίδες σου.
Στο βάθος μια σειρά από πόρτες.
Αν διαλέξεις την κόκκινη, ίσως γλιτώσεις.
Οι τρύπες στους τοίχους έγιναν
ράφια για βιβλία διπλά
η σκόνη ρουφά τις ανάσες που πέρασαν.
Σού χτυπώ.
Ξεγελιέμαι.
Κι ανοίγεις.
Καθρέφτες, σκοινιά κι αποτσίγαρα.
Με δεμένα τα μάτια αφήνεσαι,
στα πλαστικά μου μέλη επάνω.
Δεν υπάρχουν κερκόπορτες, οι εφιάλτες θαμμένοι.
Υποτάσσομαι.
Το ξένο γίνεται υγρό και ζεστό,
οι λέξεις χύνονται αλύγιστες,
το απόρθητο εκλιπαρεί θέλω και πάλι
κι αυτό που νόμιζες
τέλος
γεννάει ξανά
μιαν αρχή επικίνδυνη.
Παράθυρα, ταβάνια και κάγκελα.
Δάπεδα βουβά, σώματα σκαλιστά, σκοτεινοί σταλακτίτες της μνήμης.
Σκουριασμένο ασανσέρ μετρά τις σελίδες σου.
Στο βάθος μια σειρά από πόρτες.
Αν διαλέξεις την κόκκινη, ίσως γλιτώσεις.
Οι τρύπες στους τοίχους έγιναν
ράφια για βιβλία διπλά
η σκόνη ρουφά τις ανάσες που πέρασαν.
Σού χτυπώ.
Ξεγελιέμαι.
Κι ανοίγεις.
Καθρέφτες, σκοινιά κι αποτσίγαρα.
Με δεμένα τα μάτια αφήνεσαι,
στα πλαστικά μου μέλη επάνω.
Δεν υπάρχουν κερκόπορτες, οι εφιάλτες θαμμένοι.
Υποτάσσομαι.
Το ξένο γίνεται υγρό και ζεστό,
οι λέξεις χύνονται αλύγιστες,
το απόρθητο εκλιπαρεί θέλω και πάλι
κι αυτό που νόμιζες
τέλος
γεννάει ξανά
μιαν αρχή επικίνδυνη.
Η Άννα Αφεντουλίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδασε Μεσαιωνική και Νεοελληνική Φιλολογία. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο ασχολήθηκε με την ποίηση του Α. Εμπειρίκου και τη σύγχρονη κυπριακή λογοτεχνία. Εργάστηκε ως φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στη συνέχεια αποσπάστηκε στη Μονάδα Ανθρωπιστικών Επιστημών και Φιλολογίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), όπου εργάζεται σήμερα. Η ποιητική της συλλογή "Ελλείπον Σημείο" (Πανδώρα, 2010) ήταν στη μικρή λίστα υποψήφιων βιβλίων για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα του περιοδικού "Διαβάζω". Συμμετείχε στην ανθολογία διηγήματος "Θεσσαλονίκη 2012" (Ιανός) καθώς και στην ανθολογία "The Red Thread, Contemporary Tales from Athens to Essex" (AutoPrint, Essex 2013). Το δεύτερο ποιητικό της βιβλίο με τίτλο "Ιστορίες εικονικής ισορροπίας" (εκδ. Γαβριηλίδης) ήταν στη βραχεία λίστα για το Κρατικό Βραβείο Ποίησης 2014. Το 2014 εκδόθηκε επίσης η μελέτη της "Albert Camus, 'Ο Ξένος': Μια καταβύθιση στον κόσμο του αυτισμού" (εκδ. poema, 2014) και το κριτικό δοκίμιο "Για εκείνη την αμφίαλο σιωπή του Επιτάφιου Δρόμου-σκέψεις πάνω στην ποίηση του Κώστα Θ. Ριζάκη" (εκδ. φρέαρ/4, 2014). To 2016 η μελέτη: "Εικονο-γραφίες συν-ηχήσεων: η σημασία της αναμνημόνευσης στην ποίηση του Γιώργου Χ. Θεοχάρη" (εκδ. Γαβριηλίδης, 2016). Τελευταίο της βιβλίο η μελέτη "Η οδυνηρή μνήμη της σάρκας: Ερωτικά ιχνηλατώντας την ποίηση του Κώστα Θ. Ριζάκη" (Εκδόσεις του Φοίνικα, 2017). Το 2018 διορίστηκε μέλος της Επιτροπής των Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας.