Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Πάμπλο Νερούδα (Pablo Neruda), «Γέρνοντας τα απογεύματα»

Γέρνοντας τα απογεύματα
καταριέμαι τα θλιβερά δίχτυα μου
στα μάτια σου που θυμίζουν ωκεανό.
Εκεί, στη μεγαλύτερη φλόγα
η μοναξιά μου μεγαλώνει
και με κατακαίει,
τα χέρια της μοιάζουν με εκείνα ανθρώπου που πνίγεται.
Στέλνω κόκκινα σήματα μέσα από τα κενά μάτια σου
που ανοιγοκλείνουν όπως η θάλασσα γύρω από ένα φάρο.
Κρατάς μόνο το σκοτάδι
μακρυνή μου γυναίκα,
μερικές φορές αναδύεται από σένα η ακτή του φόβου.
Γέρνοντας τα απογεύματα
καταριέμαι τα θλιβερά δίχτυα μου
σ' εκείνη τη  θάλασσα που χτυπάει τα θαλασσινά μάτια σου.
Τα νυχτοπούλια τσιμπολογούν κάτω απ' τα πρώτα αστέρια
που λάμπουν όπως η ψυχή μου
όταν σε αγαπώ.
Η νύχτα καλπάζει πάνω στη ακαθόριστη σιλουέτα της φοράδα της
ρίχνοντας μπλε φούντες  στο χώμα.
Γέρνοντας τα απογεύματα
καταριέμαι τα θλιβερά δίχτυα μου
στα μάτια σου που θυμίζουν ωκεανό.
~
μετάφραση: Ιωάννα

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης