Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

Σαρλ Μπωντλαίρ (Charles Baudelaire), «Η ομορφιά»

Ω, θνητοί, σαν λίθινο όνειρο είμαι καλλονή
Και το στήθος μου, όπου ο καθείς με τη σειρά του πληγωθεί
Έγινε για να εμπνεύσει αγάπη στον ποιητή
Ακόμα κι απ’ την ύλη πιο αιώνια και πιο βουβή

Θρονιάζω μες στο γαλάζιο σαν Σφίγγα μη κατανοητή
Σμίγω με τη λευκότητα των κύκνων μια χιονισμένη ψυχή
Μισώ την κίνηση που τις γραμμές μετακινεί
Και το χείλι μου ποτέ δεν γελά μήτε θρηνεί

Οι ποιητές θα σκύψουν πάνω στην υψηλή μου στάση
Που το ύφος της έχει από περιφανή μνημεία δανειστεί
Και τις μέρες τους θα αναλώσουν για να γράψουν μελέτη αυστηρή

Γιατί, για να μαγέψω τους υπάκουους αυτούς εραστές
Έχω τα μάτια μου, τα μεγάλα μου μάτια με τις αιώνιες αναλαμπές:
Κάτοπτρα που δείχνουν τα πράγματα ωραία καθότι διαυγή
~
Μετάφραση : Ιωάννα Αβραμίδου

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης