Ο Μικρός Πρίγκιπας: «Αντίο», είπε η αλεπού. «Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: Μόνο με την καρδιά βλέπεις αληθινά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια»

Μολιέρος (Molière)

«Ο Ταρτούφος» (1664)

Μολιέρος (Molière)

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» (1673)

Μολιέρος (Molière)

«Ο αρχοντοχωριάτης» (1670)

Μολιέρος (Molière)

«Ντον Ζουάν» (1665)

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Όνειρο Θερινής Νυκτός»

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα

«Ματωμένος Γάμος»

Αντουάν Ντε Σαιντ- Εξυπερύ

«Ο μικρός πρίγκηπας»

Αντόν Τσέχωφ

«Ένας αριθμός»

Ντάριο Φο

«Ο τυχαίος θάνατος ενός Αναρχικού»

Ευγένιος Ιονέσκο

«Ρινόκερος»

Έντγκαρ Άλαν Πόε

«Ιστορίες αλλόκοτες»

Μπέρτολτ Μπρεχτ

«Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι»

721 Ποιητές - 8.160 Ποιήματα

Επιλογή της εβδομάδας..

Οδυσσέας Ελύτης, «Το Μονόγραμμα»

Θά πενθώ πάντα -- μ’ακούς; -- γιά σένα, μόνος, στόν Παράδεισο Ι Θά γυρίσει αλλού τίς χαρακιές  Τής παλάμης, η Μοίρα, σάν κλειδούχο...

H.D. (Hilda Doolittle), «Έρως»

Πού μας πηγαίνει
τώρα που γύρισε πίσω;
Πού θα μας βγάλει αυτό,
αυτός ο πυρετός,
που απλώνεται στο φως;

Τίποτε απ’ όσα ως τώρα αισθανθήκαμε
τίποτε απ’ όσα ονειρευτήκαμε,
ή μας έρχονταν στο μυαλό τη νύχτα
ή επινοήσαμε στη μοναξιά,
δεν συγκρίνεται μαζί του.

Το στόμα μου είναι υγρό απ’ τη ζωή σου,
τα μάτια μου τυφλωμένα απ’ το πρόσωπό σου,
μια καρδιά από μόνη της που
αισθάνεται τη μύχια μουσική.
Το μυαλό μου είναι παγιδευμένο,
θολωμένο από αυτό,
(πού μας πάει ο έρωτας;)
τα χείλη μου είναι υγρά απ’ τη ζωή σου.

Μέσα στο σώμα μου εκτοξεύτηκαν μαργαριτάρια,
με διάχυτες ιόνιες αποχρώσεις, ιώδεις,
ζωηρές μες στο λευκό.
Φύλαξε τον έρωτα κι εκείνος θα φτερουγίσει
με το τόξο του,
ψηλά, χλευάζοντάς μας,
φύλαξε τον έρωτα κι αυτός θα μας περιγελάσει,
και θα το σκάσει.

Φύλαξε τον έρωτα και εκείνος θα λικνιστεί μακριά
σε έναν άλλο κόσμο,
προσπερνώντας μας.
Φύλαξε τον έρωτα κι εκείνος θα χλευάσει,
αχ, γλυκόπικρε,
η γλύκα σου είναι πιο σκληρή
από το πλήγμα σου.

Αχ, ο έρωτας είναι γλυκόπικρος,
αλλά τι είναι πιο γλυκό
η πίκρα ή η γλύκα,
κανείς δεν το ‘χει πει.

Νόμιζα πως εγώ ήμουν αδύναμη,
ένα πέταλο
με φως ίδιο
πάνω και κάτω από το φύλλο.
Νόμιζα πως εγώ ήμουν αδύναμη∙
μια λάμπα,
όστρακο, φίλντισι ή σεντέφι,
έτοιμη να πέσει και να γίνει συντρίμμια,
κι η φλόγα να σβήσει.

Φώναξα:

Πρέπει να πεθάνω,
Είμαι εγκαταλειμμένη εδώ στο σκοτάδι,
ένας παρίας, απελπισμένη,
τέτοια φωτιά με σπάραξε όταν βγήκε ο Έσπερος.

Μετά η μέρα χάραξε.

Τι χρειάζεται η λάμπα
όταν μας φωτίζει η μέρα,
τι χρειάζεται να δεσμεύουμε τον έρωτα
όταν ο έρωτας στέκεται πάνω μας
με τόσο ακτινοβόλες φτερούγες;

Τι χρειάζεται —
κι όμως για να ψάλλουμε τον έρωτα,
πρέπει ο έρωτας πρώτα να μας συντρίψει.
~
Μτφ. Χρύσα Φραγκιαδάκη

Αντώνης Σαμαράκης (1919-2003)

«Το άγγελμα της ημέρας»

Μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» κι αν χαμηλά έχεις πέσει. κι αν λύπη τώρα σε τρυγά κι έχεις βαθιά πονέσει.

Κι αν όλα μοιάζουν σκοτεινά κι έρημος έχεις μείνει. μην πεις ποτέ σου: «Είναι αργά!» -τ' ακούς;- ό,τι  κι αν γίνει

 
 
𝓜πάμπης 𝓚υριακίδης